Playlists des PNJ
2 participants
Ulysse
Inscription : 13/02/2024
Messages : 23
Faceclaim : Russia (Hetalia)
Occupation : Couturier
Couleur : #bcbcf2
Playlist de Lénore en date du 18 février 2024
Image de la playlist
Paysage désolé, couvert de neige. À gauche, un massif d'arbres noirs ; au centre, un tracé sinueux ressemblant à une route ou un chemin ; à droite, peut-être une falaise surplombant le vide ?
Au bord de cette supposée falaise, un élément (une silhouette?) masqué par un rectangle noir. Au sommet de l'image, le texte "This area has been blocked off for your own safety" (L'accès à cette zone a été bloqué pour votre sécurité) entre pictogrammes de danger
→ Immédiatement je pense au RP avec Ocelot et Mizuko, dans lequel Lénore fait tout son possible pour empêcher l'accès à la salle des archives dont elle est la gestionnaire.
1.
Passion (amoureuse ?) à sens unique
Dépendance (affective ?) extrême
Relation toxique, destructrice
→ Est-ce que Lénore parle de sa relation avec Shamash? Nous avons déjà relevé qu'il était étrange pour une "simple" archiviste d'avoir la tête du conseil en contact d'urgence. Mais contrôler Lénore, c'est contrôler les archives du Bâtiment et donc son histoire… Si l'hypothèse selon laquelle Lénore n'est pas humaine mais artificielle est vraie, peut-être que Shamash est son créateur ou en tout cas celui qui a droit de "vie" ou de "mort" sur elle.Dangerous
You're a poison / I'll be taking til' I'm dead
Oh loving you is dangerous
No one's gonna come for me / I've fallen / I don't need you to save me
No one is coming back for us
Pomegranate Seeds
Devil, he dragged me down
He said, "Will you be mine?" / I said, "No, sir," / I begged, "Let me go," / And he said, "No, ma'am,"
Devil bargained with me, yeah / Devil, won't you bargain with me?
'Cause I get what I want / One way or the other / I'll own your heart / And soul, my lover
sustain++;
Don't let words die, let love run dry
Now, darling, where do we go from here?
Call me daddy / Where's your "yes sir" and "please"? / That's the only vocabulary you need
We could end right here if you'd just let us fall / No tears, no regrets
Beggin’
Beggin', beggin' you / Put your loving hand out, baby
An empty shell, I used to be / The shadow of my life was hangin' over me
Tried so hard to be your man / The kind of man you want in the еnd / Only then can I begin to live again
Exorcism
You possesed me / You controlled me / Said you loved me / Said you'd kill me
He is speaking, speaking for me / I'm a worthless human being
Keep your voice down or he'll hurt me
Speaking louder in my own voice / Blocked by the voice of a demon inside / I act coy and I play nice / Only to die on the inside
Bullshit liar, bullshit liar / Everything you told me were lies / You left me here to fucking die
Hero
Hero / I could never make you love me
Hopelessness, it causes targeted rejection of ourselves
Your World Will Fail
Oooh, my love / All you need is what you want
Your world has got you controlled and silent
Calm before the rage / Hostage in a cage
2.
Voix/Sonorités robotiques
→ Pas grand-chose à dire hormis que cette esthétique sonore rejoint celle du Pinterest de Lénore et alimente l'hypothèse selon laquelle elle ne serait pas humaine.sustain++;
Mux demux
I'm not mine NAND I'm not yours, ah
If we can be completely simulated / Do we need a real reality?
You turn my screen #0000ff
Exorcism
Hero
3.
Monde à l’agonie, détruit ou en voie de l’être
Pomegranate Seeds
Stone cold summer, dead of spring
'Cause the birds, they sing no more / The flowers, they grow no more
sustain++;
To the rivers we killed off in our near future, ah
Dictated economy / Show me your belly / Forgotten ecology
Hungry for energy
Your World Will Fail
I come from a world that only has one pulse
You come from a world that suffers from neglect
Your world will fail my love / It's far beyond repair
→ Des références au monde d'avant le cataclysme? On ne sait pas jusqu'à quand remontent les archives du Bâtiment… Le vers Hungry for energy m'a rappelé que l'explosion d'Orion a été causée par son mauvais traitement par Aether Lab qui voulait l'utiliser comme source d'énergie infinie ; d'une façon générale, Adieu (et Factice par extension) portaient un discours critique du capitalisme et de la course à l'énergie qu'il provoque.
Ulysse
Inscription : 13/02/2024
Messages : 23
Faceclaim : Russia (Hetalia)
Occupation : Couturier
Couleur : #bcbcf2
Playlist de Shamash en date du 18 février 2024
Image de la playlist
Plusieurs mains dorées (une quinzaine) tendues vers le haut semblent vouloir retenir, soutenir ou attraper un sphère blanche dont la texture rappelle celle de la pierre.
→ Shamash est une figure de pouvoir, étant à la tête du conseil qui régente la vie dans le Bâtiment. On pourrait lire dans cette image aussi bien les efforts qu'il déploie pour que ce monde ne s'effondre pas qu'un désir pour quelque chose de plus grand, de plus beau, de plus puissant?
1.
Survie et résilience
→ Bon, ça concerne essentiellement Natural, comme vous pouvez le voir, mais je trouve cette mention de la maison ("this house of mine") vraiment intéressante puisque Shamash est l'actuel repsonsable du Conseil et donc du Bâtiment et de ses habitants ; le capitaine de l'arche de Noé qui abrite les (potentiels) derniers survivants de l'apocalypse.Natural
Will Heaven step in? Will it save us from our sin? Will it? / 'Cause this house of mine stands strong
Rather be the hunter than the prey /And you're standing on the edge, face up
I can taste it, the end is upon us, I swear / I'm gonna make it
Let Me Live / Let Me Die
Oh, let me live, oh, let me live, oh, let me die
2.
Contrôle
Poids des responsabilités
Natural
Will you hold the line / When every one of them has given up and given in?
A beating heart of stone / You gotta be so cold / To make it in this world
Took an oath by the blood of my hand, won't break it
Lookin' through the glass, find the wrong within the past knowin' / Oh, we are the youth
The Handler
You were my oppressor / And I, I have been programmed to obey / But now you are my handler / And I, I will execute your demands
I won't let you control my feelings anymore / And I will no longer do as I am told
I am escaping from your grip / You will never own me again, yeah-yeah
Say Amen (Saturday Night)
Been trav'lin' in packs that I can't carry anymore / Been waitin' for somebody else to carry me
And every mornin' when I wake up / I wanna be who I couldn't say I'd ever been
Thought Contagion
You've been bitten by a true believer / You've been bitten by someone's false beliefs
They'll never do what you want them to / Give it up and watch them break through / It's too late for a revolution / Brace for the final solution
→ Être à la tête du Conseil implique donc l'écrasante responsabilité de la survie de l'humanité. Shamash n'a d'autre choix que d'être parfait, il n'a pas le droit à l'erreur, pas le droit d'être humain, ce qui pourrait l'amener à tous les extrêmes pour mener sa mission à bien. Il y a aussi la question de qui contrôle qui: Shamash est-il vraiment au sommet de la pyramide?
3.
Un homme torturé?
Natural
That's the price you pay / Leave behind your heart and cast away
A beating heart of stone / You gotta be so cold / To make it in this world
Deep inside me, I'm fading to black, I'm fading
The Handler
My mind was lost in translation / And my heart has become a cold and impassive machine
Dangerous Animals
I'm pinned down by the dark / Been fighting with my sheets and nearly crying in my sleep
The most unsuitable pet / It's been long enough now so let's / Make a mess, lioness
Monster
Under the knife I surrendered / The innocence yours to consume / You cut it away / And you filled me up with hate
You're the pulse in my veins / You're the war that I wage
You're the love that I hate / You're the drug that I take
Can you change me? / From the monster you made me?
My soul and my youth / Seems it's all for you to use
Relent or resist? / Seems the monster always wins
My heart's an artifice, a decoy soul / Who knew the emptiness could be so cold? / I've lost the parts of me that make me whole / I am the darkness, I'm a monster
Search And Destroy
Grab your gun, time to go to hell / I'm no hero guilty as charged
Found my faith, living in sin / I'm no Jesus, but neither are you my friend / I'm a whore, a birth of broken dreams
A million little pieces we've broken into / A million little pieces I've stolen from you
Sold my soul, to heaven and to hell / Sick as my secrets, but never gonna tell
Thought Contagion
Brain cleansed fractured identity / Fragments and scattered debris
A clean slate and buried war crimes
Let Me Live / Let Me Die
I know pain, I know dread
Fear in the dark / Oh, these thoughts, yeah, they never stop
→ On ne sait encore rien de Shamash, mais je ressens dans son RP avec Silver la possibilité d'une part d'ombre affleurant juste sous la surface. C'est la suite logique de ce que j'ai formulé au point 2: responsabilités inhumaines (pour ne pas dire divines), obligation de perfection et d'exactitude en toutes circonstances, tout ça vient de paire avec des actes, des décisions, des sacrifices que la morale pourrait considérer barbares ; mais que vaut la morale quand la survie de l'espèce est dans la balance?
Ulysse
Inscription : 13/02/2024
Messages : 23
Faceclaim : Russia (Hetalia)
Occupation : Couturier
Couleur : #bcbcf2
Playlist de Sloane en date du 18 février 2024
Image de la playlist
Gros plan sur une personne vêtue de noir, une bague à l'index droit, tenant une tasse démesurée remplie de café noir et sa soucoupe.
→ L'adelphe a besoin de sommeil.
1.
Non-binary royalty disaster
→ Bon ok on commence pas avec la catégorie la plus sérieuse, c'est celle qui réunit les chansons un peu bitchy/girlboss/tout ça, ça donne le ton du personnage, je ne sais pas si ça vaut la peine de s'étendre dessus (en tout cas pour le moment).Nice Girl
Dust yourself off, girl, keep your chin up / You wanna hold a gun but they made you a pinup
A girl want fun and a girl wanna sin some / I want the teddy bear, now a bitch gonna win one
He says he wants a nice girl / I'm that "fuck up your life" girl / I don't wanna be a nice girl / Bad, bad, I ain't right, girl
He says I'm a lost cause and he might be right
What's he doing? I don't need a brave knight / We can sword fight, that don't mean I'll behave nice
HONEY (ARE U COMING?)
Meet me there where it never closes / Meet me there where it's never hopeless / All is fair in love
I'm gonna show you how this Italian amor / It's gonna love you harder than ever before
We're gonna get sky-high and create a new world / Where somebody might die, but nobody gets hurt
It's 5 AM / We feel so good, it's almost frightening / I'm made for you, we can't deny it
Before I found this place I was feeling so blue / But then it turned me out, let it do it to you / It's not a one-night stand if it turns into two
Let's try again / I don't deserve you, you're a diamond
2.
Célibattant·e et attachiant·e
Dance Alone
Late night, you and I / Post-fight, it's my life
I watch you walk away, it's just another day / Don't need you to stay, oh / I am not afraid, I know I'll be okay
Won't stop, can't stop / No clock, another shot / Happy, so free / Look at mе, finally
Dance, Dance
Barely stuttered out a joke of a romantic / Stuck to my tongue / Weighed down with words too / Overdramatic
I'm two quarters and a heart down / And I don't want to forget how your voice sounds
Dance, dance, we're falling apart to half-time / Dance, dance, and these are the lives you love to lead / Dance, this is the way they'd love / If they knew how misery loved me
You always fold just / Before you're found out
Why don't you show me the little bit of spine / You've been saving for his mattress / I only want sympathy in the form of you / Crawling into bed with me
How Did We Get So Dark?
How did I become a look-alike / Of someone you used to love?
How did something so sweet tear us apart? / Oh, on a sinking ship with a heavy heart
Nobody warned you / The tables would turn / And I could have told you / Everything you've learnt / Would burn to dust / Now there's no one you can trust / Just someone you used to love
I Want It All
Blind faith, heartache / Mind games, mistakes / My sweet fireball / My sweet rigmarole
Said, ain't it just like you to kiss me and then hit the road?
→ Toutes ces chansons tournent autour du thème d'une rupture amoureuse difficile, de la décision de rester seul·e, mais aussi d'un certain manque, d'une nostalgie de la relation intime (qu'elle ait été amoureuse ou sexuelle). Peut-être est-ce le genre de blessure que Sloane porte? Il y a aussi énormément de références à la danse dans les titres de sa playlist, une métaphore assez courante des relations (danser à deux c'est écouter l'autre, suivre ou mener, bouger au même rythme, etc.) mais aussi de la solitude (danser seul·e dans son salon en pleurant et en mangeant de la crème glacée à même le pot).
3.
Chercher sa place
Dance Alone
I just wanna dance alone, I ain't ever goin' home
I just wanna dance alone, I just wanna lose my phone
Dancing With Demons
Lately, when I've been alone, I'm seeing shadows / Crawling all over the wall, I fear the battle's started / And I just can't stop it
The fire's got out of control and I'm breathing / Your smoke right into my soul and I'm scared I like it / So I'ma come out fighting
They say that I am / Out of my mind, dancing with my demons
Meant to be this and that, shut up and just adapt / For them I'm just a red flag, it goes right back
Follow me / So you can be free
How Far I’ll Go
I've been staring at the edge of the water / Long as I can remember, never really knowing why
Every turn I take, every trail I track / Every path I make, every road leads back / To the place I know where I cannot go / Where I long to be
If I go there's just no telling how far I'll go
I know everybody on this island seems so happy, on this island / Everything is by design / I know everybody on this island has a role, on this island / So maybe I can roll with mine
I can lead with pride, I can make us strong / I'll be satisfied if I play along / But the voice inside sings a different song / What is wrong with me?
What's beyond that line, will I cross that line?
→ Sloane distribue les emplois au sein du Bâtiment; quelque part, c'est iel qui décide de la place de chacun·e dans la société. Mais qui a nommé Sloane à son poste? Est-ce que cette responsabilité lui plaît? Est-ce qu'iel s'épanouit dans ce rôle? Pour le moment, on a surtout l'image d'une personne débordée, qui travaille trop et tient grâce à la caféine. Peut-être que Sloane se sent pris·e au piège, étriqué·e dans son costume? Peut-être qu'iel aspire à autre chose, ailleurs… en-dehors du Bâtiment?
Ulysse
Inscription : 13/02/2024
Messages : 23
Faceclaim : Russia (Hetalia)
Occupation : Couturier
Couleur : #bcbcf2
Playlist de Laima en date du 18 février 2024
Image de la playlist
Contre-plongée d'une figure féminine, de face, aux longs cheveux noirs et vêtue d'une ample robe blanche, qui lève le visage et les bras vers un astre (Soleil ou Lune).
→ Idée d'élévation, de célébration, voire de vénération. Le Soleil est traditionnellement associé au masculin, au pouvoir, à l'autorité: il est l'astre qui éclaire et voit tout, également celui qui donne la vie. La Lune, son pendant féminin, évoque plutôt le secret, le mystère, ce qui est changeant (comme son apparence de nuit en nuit); l'astre par excellence de la magie et des sorcières.
1.
Rage
Out of Control
Welcome to my kingdom madness / Welcome to my world of darkness
Come drink my blood, wake the demon in me / Come taste the wine of my sins
Out of control / Without any fear of facing the madman / Defying the gods of hell
Can't find a shelter in hellspace / Under my black wings of doom
Swim 'cross the ocean of pleasure and pain / Into my fatal embrace
I'd Rather Burn
I'd rather burn at the stake / But know I'll return and I'll be dead awake
When you hear the following tune / You'll know that I'll be with you soon
I'll show you I am capable of causing such pain / With my delicate and fragile lady brain
Won't let you take my soul away
→ La playlist de Laima contraste énormément avec le personnage tel qu'il nous est dépeint. On la dit maternelle, fleur bleue, coquette, toujours à chantonner, mais toutes les chansons qui lui sont associées ont une part de violence. Il est dit qu'elle semble porter un poids sur ses épaules: ce poids s'accompagnerait alors de sentiments très sombres, de colère, d'amertume, voire de rancune? Beaucoup de paroles évoquent des démons, des anges déchus, des péchés, des bûchers, l'Enfer, on est en plein dans une imagerie chrétien folklorique, presque médiévale.
2.
Regrets
Warrior
I fall asleep in my own tears / I cry for the world, for everyone / And I build a boat to float in
And I built a cage to hide in / I'm hiding, I'm trying to battle the night
Middle Of The Night
I summoned you, please come to me
Within me lies what you really want
In the middle of the night / Just call my name / I'm yours to tame
I crave your taste all night long / 'Til morning comes / I'm getting what is mine
I captivate, you're hypnotized / Feel powerful, but it's me again
Falling Away
My whole world is falling down / Turned to ashes on the ground
I hear a voice, it's haunting me / An unknown beast inside my...
Why do I feel so hollow?
I'm falling away / Into the night / Close to the edge, my demons rise
Damned until the end of time
There's no need to confess my... / Sins, I wеar them on my skin
See You In Hell
You were my only star / My light in the dark / One drop in your wine / And all this pain will fade away
Now our running tears / For my better heal / Ringing the bell / Someone is dead
Goodbye, my love / May we meet again / Heaven is closed / See you in Hell
I give my trust and heart / To a troubled man / Never satisfied my love / You threw it away
All The Things She Said
Wanna fly to a place where it's just you and me / Nobody else, so we can be free
All the things she said / Runnin' through my head
They say it's my fault, but I want her so much / Wanna fly her away where the sun and rain / Come in over my face, wash away all the shame
Will I ever be free? / Have I crossed the line?
→ Regrets ou remords, en tout cas Laima semble hantée par quelque chose ou quelqu'un. J'ai l'impression qu'il y a là quelque part un amour impossible, déchirant, destructeur – ironique pour une marieuse, et en même temps, "les cordonniers sont les plus mal chaussés" ! Spontanément, je pense à Sara?
3.
Rébellion
→ La rage et les regrets sont des émotions qui peuvent rester passives, mais la playlist de Laima est également très martiale: promesses ou menaces de batailles, de vengeance, on sent qu'elle ne lâchera rien, qu'elle ira jusqu'au bout pour défaire son ennemi, qu'ils soit intérieur ou extérieur.Warrior
Let love conquer your mind / Warrior, warrior / Just reach out for the light
I stand behind a wall of people and thoughts, mind controlling / And I hold a sword to guide me / I'm fighting my way
Underneath darkened skies/There's a light kept alive
Raise Your Banner
You're pushing me into the corner, don't fight with me
I'm defying you, seeing right through you, once I believed in you
Blood for freedom / So raise your banner, fight your war / Break the silence, no remorse
I'm feeling the eyes of the fallen, they're watching me
I'm feeling the pain, how you break them and make them bleed
When gods are failing / They put all heaven in a rage / We're on our own / Our tears keep falling
Ulysse
Inscription : 13/02/2024
Messages : 23
Faceclaim : Russia (Hetalia)
Occupation : Couturier
Couleur : #bcbcf2
Playlist de Mizuko en date du 18 février 2024
Image de la playlist
Deux mains blanches levées, dos vers nous, couvertes d'une substance liquide noire/violette qui coule le long des poignets. Les mains ont un peu une forme de coupe, comme si elles entouraient un visage caché par le fond noir.
→ Du sang, dont la couleur aurait été modifiée pour s'harmoniser à la palette de l'illustration? De l'encre? Une métaphore visuelle pour les ténèbres? Dans tous les cas, il s'agit d'une illustration sombre, qui transmet une certaine angoisse.
1.
Abandon/Trahison
→ Une rencontre, une personne qui aurait profondément bouleversé Mizuko; quelque chose de vraiment intense, presque dangereux ou interdit? Suivi par un abandon, une trahison, un abandon vécu comme une trahison, laissant Mizuko blessé, perdu, brisé, voire désabusé et cynique? Ça n'a pas l'air d'être une thématique centrale, il y a peu de chansons que j'ai pu lui relier, mais c'est justement ça qui a éveillé ma curiosité.Hurricane
I was cold to the touch / Yeah, you were hot-blooded
I confess you shook up all my deep emotions / So come on and hit me like a hurricane
Yeah, I think we got stuck / 'Cause neither of us saw the danger / Now it's too late to run / Run from Mother Naturе
We can beg for forgiveness later
Your Betrayal
You were told to run away / Soak the place, and light the flame / Pay the price for your betrayal
I was told to stay away / Those two words I can't obey
Is it my turn to die? / My heart is pounding as I say goodbye / So now I dance in the flames
You said that we'd be forever! / How could you kill me and lie to my face?
2.
Révolte
→ Beaucoup de chansons qui critiquent l'autorité, l'ordre établi, les mensonges d'une autorité et la passivité/hypocrisie de la société. Quelques références à une forme d'enfermement ou d'emprisonnement, de murs auxquels on se cogne, d'un délire collectif. Est-ce que Mizuko se sent porteur d'une vérité qui dérange sur le Bâtiment, une vérité si puissante qu'elle devient une arme, à laquelle il cherche à éveiller les autres? Une révolte contre le Conseil peut-être, ce qu'il cache, la façon dont il manipule et endort le "peuple"?Hey You
Have you had enough of it / How the blind are leading the blind?
Are you angered enough, do you feel confined? / Are you losing your mind?
Have you woken up, do you still deny, are you gonna comply?
Is it bad enough? You continue to lie / Telling me you're fine with it
Psychosocial
The reckoning, the sickening / Packaging subversion, pseudo-sacrosanct perversion
Go drill your deserts, go dig your graves / Then fill your mouth with all the money you will save
And the rain will kill us all / Throw ourselves against the wall / But no one else can see / The preservation of the martyr in me
This is nothing new, but when we killed it all / The hate was all we had
Who needs another mess? We could start over
Now there's only emptiness, venomous, insipid
Can't stop a killing idea / If it's hunting season
Absolute Zero
My mouth is a gun I can shoot; I can show you the truth / And I don't need a reason to lie to you
If I offended you, you needed it
Ideas are the bombs in your mind, a fissure in time / If you don't have a weapon, you can't have mine
This face is my last confession / This life... it feels like a prison
The world is stuck in delirium
The Wolf You Feed
Bite the hand / Life's a battle you command / A great divide / Dictates the howling of the mind
Though the moon outruns the sun / She reflects her light
Tell me everything you need to kill the numb / And find the strength to become / A storm that never loses speed, when it's said and done / You become the wolf you feed
3.
L'ennemi intérieur
→ On croise souvent des références à une dualité de la personnalité; à une torpeur, une crise d'identité, une sensation d'incomplétude; un ennemi qui serait à l'intérieur de soi. Tout ça rappelle des troubles tels que la dépression, mais provoquée par quoi? Mizuko a-t-il toujours été ainsi? Est-ce une conséquence de cet éventuel abandon? Du poids d'une vérité trop lourde à porter? De tout ça à la fois?Hey You
The closest mirror reveals the true enemy staring back at you
You've got the wrong kind of mindset / And it's helping no onе
Can you feel the effect of it? / That shit keeps rotting your mind
Your greatest enemy is still alive and growing inside you
Faded Out
I don't wanna wake up lately / The days are getting longer
I wanna try, I wanna care / I wanna feel alive like I used to / I wanna be someone, do something / But it feels a little like sleepwalking
I'm faded out / I keep trying to stand, but I'm falling down
I'm stuck inside a loop, why can't I shake it off? / Is it not enough to wanna get better?
Give me something real to hold onto / 'Cause I don't know what's real anymore / I'm walking through the haze tryin' to find you / The person that I was before
I wanna find some piece of mind / I need a lifeline, please somebody / I can't seem to wake up
I hate everything I feel 'cause I don't feel anything anymore
Absolute Zero
This face is my last confession / This life... it feels like a prison
You're looking at an absolute zero / I'm not the devil, but I won't be your hero
I'll waste a lifetime's worth / Just to cling to one more day
Another zealot with the weight of the fucking world
The Wolf You Feed
Two halvеs, unwhole / Twisting stories to be told
Bridge heaven and hell inside our / Heads held high / Contemplating fight or flight
Adieu
Seule la mort dure éternellement / Elle murmure sous la branche de sapin
Même le soleil finira par s'éteindre
Adieu, goodbye, auf Wiederseh'n / Tu dois faire le dernier voyage seul
Aucun miracle ne se produira
Tu quittes la vie doucement / L'âme part en voyage silencieux / La chair disparaît, l'esprit s'élèvera / L'être se rendra à la mort, oui
Nacre
Inscription : 13/02/2024
Messages : 48
Faceclaim : Ryomen Sukuna (jjk)
Crédit : Maat
Occupation : Professeur de mathématiques
Couleur : #BC8F8F
Je me permet de venir ajouter dans ce message ce que j'ai noté qui faisait lien entre les fiches des PNJ (et leurs apparitions en RP), avec ce que tu as pu trouver dans les playlists de ceux que tu as déjà pu faire.
Les mots que tu as choisis pour décrire l'image de sa playlist corroborent totalement avec ce qu'on peut retrouver dans sa description de fiche PNJ : "observateur — charismatique — chaleureux"
Pour ce qui est du paragraphe Contrôle et Poids des responsabilités, dans sa fiche PNJ, on retrouve ça : "a tendance à tout savoir sur tout le monde" ; "disponible à toute heure du jour et de la nuit". Et sur sa fiche en général, on en apprend d'ailleurs un peu plus sur sa relation qu'il possède avec le Conseil en général (pas de mention de membres en particulier) : "Ils sont à ses ordres, mais ils sont aussi ses protégés.".
Quand au paragraphe Homme Torturé ?, sa fiche PNJ indique : "semble cacher un tas de truc" ; et cacher des choses, ça peut être compliqué si on ne veut pas les dévoiler à n'importe qui par mégarde (ou bien, si on doit cacher de lourdes choses).
L'image de sa playlist, le Soleil, et comme tu le dis est, entre autre, symbole de célébration et celui qui donne la vie (je ne cite que les plus pertinents pour ce que je vais dire), me font penser à l'occupation qu'à Laima au sein du Bâtiment : marieuse. S'occuper d'unir des personnes, je suppose que ça doit quand même pouvoir être célébré, et, même si ce n'est pas forcément le cas, la création de la vie comme dit dans le Worldbuilding : "Être uni avec quelqu'un ouvre la porte à un logement plus grand et la possibilité de faire des enfants, en effet faire des enfants hors union est très mal vu."
Les parties 2 (Révolte) et 3 (L'ennemi intérieur) peuvent avoir un lien avec une phrase qu'on retrouve sur la fiche PNJ de Mizuko : "si vous arrivez à l'avoir dans la poche, vous connaîtrez tous les secrets du bâtiment".
Entamer une révolte et/ou devoir cacher quelque chose implique de connaître des choses que d'autres peuvent ne pas savoir. D'ailleurs, ça peut autant être connaître des secrets de personnes, ou juste connaître le Bâtiment par cœur.
J'aurai également tendance à corréler le premier paragraphe (Abandon / Trahison), avec une autre chose qu'on retrouve dans sa fiche : "notion du bien et du mal un peu éclatée".
Shamash
Les mots que tu as choisis pour décrire l'image de sa playlist corroborent totalement avec ce qu'on peut retrouver dans sa description de fiche PNJ : "observateur — charismatique — chaleureux"
Pour ce qui est du paragraphe Contrôle et Poids des responsabilités, dans sa fiche PNJ, on retrouve ça : "a tendance à tout savoir sur tout le monde" ; "disponible à toute heure du jour et de la nuit". Et sur sa fiche en général, on en apprend d'ailleurs un peu plus sur sa relation qu'il possède avec le Conseil en général (pas de mention de membres en particulier) : "Ils sont à ses ordres, mais ils sont aussi ses protégés.".
Quand au paragraphe Homme Torturé ?, sa fiche PNJ indique : "semble cacher un tas de truc" ; et cacher des choses, ça peut être compliqué si on ne veut pas les dévoiler à n'importe qui par mégarde (ou bien, si on doit cacher de lourdes choses).
Laima
L'image de sa playlist, le Soleil, et comme tu le dis est, entre autre, symbole de célébration et celui qui donne la vie (je ne cite que les plus pertinents pour ce que je vais dire), me font penser à l'occupation qu'à Laima au sein du Bâtiment : marieuse. S'occuper d'unir des personnes, je suppose que ça doit quand même pouvoir être célébré, et, même si ce n'est pas forcément le cas, la création de la vie comme dit dans le Worldbuilding : "Être uni avec quelqu'un ouvre la porte à un logement plus grand et la possibilité de faire des enfants, en effet faire des enfants hors union est très mal vu."
Mizuko
Les parties 2 (Révolte) et 3 (L'ennemi intérieur) peuvent avoir un lien avec une phrase qu'on retrouve sur la fiche PNJ de Mizuko : "si vous arrivez à l'avoir dans la poche, vous connaîtrez tous les secrets du bâtiment".
Entamer une révolte et/ou devoir cacher quelque chose implique de connaître des choses que d'autres peuvent ne pas savoir. D'ailleurs, ça peut autant être connaître des secrets de personnes, ou juste connaître le Bâtiment par cœur.
J'aurai également tendance à corréler le premier paragraphe (Abandon / Trahison), avec une autre chose qu'on retrouve dans sa fiche : "notion du bien et du mal un peu éclatée".
Ulysse
Inscription : 13/02/2024
Messages : 23
Faceclaim : Russia (Hetalia)
Occupation : Couturier
Couleur : #bcbcf2
Playlist de Laurentius en date du 18 février 2024
Image de la playlist
Une main s'approche d'une surface blanche/grise, opaque, suffisamment réfléchissante pour que la main s'y reflète. L'ombre portée forme une troisième main qui vient se mêler aux deux autres.
→ Ce n'est pas une image évidente à analyser. Avec les dernières hypothèses émises suite au RP Cécil/Laurentius, ça pourrait être une métaphore pour ce possible "triangle amoureux" Cécil/Laurentius/Sara? Mais ces trois mains n'en sont en réalité qu'une seule (la vraie main, son relfet, son ombre), quelque chose de finalement très autocentré…
1.
Eros
→ Éros, vous le connaissez, c'est l'Amour; et je ne pense pas vous étonner en vous annonçant qu'il y a pas mal de chansons d'amour chez notre lover boy national. Je parlerai même de passion: j'ai l'impression que c'est toujours un amour si intense qui confine à la violence. Il y a comme un besoin irrépressible, une flamme qui consume, voire presque un désespoir, comme si cet amour était la seule chose qui pouvait sauver.PARAMOUR
Tell me, is your father a good man? / It's surprising how little he seems to understand / His daughter was my savior
Sure, she can be a little indecisive / But I don't have to make her choose 'cause / This is how it goes / Watching it unfold / Playing my own role (Runaway on 'em)
Bad Romance
I want your ugly, I want your disease / I want your everything as long as it's free / I want your love
You know that I want you / And you know that I need you
Snakes
Know you got my blood running / Turn the heat to six-hundred
2.
Thanatos
→ Thanatos, la Mort. Une thématique également très présente, et toujours liée à la peur. La peur de mourir, la peur des morts, qu'ils reviennent nous hanter. Dans Dead Walk (et un peu dans Fear of Dying, peut-être?) on trouve ces références à la mort liées à une culpabilité, presque des aveux. Les morts qui reviendraient hanter Laurentius seraient celles qu'il aurait causées?Scars
Cannot cry / Knowing my / Tears won't drown the pain inside me
Searching / Seizing / Breathing / Bleeding / Screaming / Cover up the scars
Mutely begging you to find me
Dead Walk
Confession, I stooped low / And thought they’d never know / Just what I did / And so I buried it
Killed what I thought would die / Don't got no alibi
And now all of my tales / Have damned me to this jail / I hit the final nail
But still dead things creep / And stalk me in my sleep / Think I'm about to freak
Run away / Run for your life / Before the monster gets inside
Thought it was dead / And gone / But I was so wrong / 'Cause it had been so long / I never thought I'd live to see the dead walk
They’re coming from below to bury me
Doctor / Do you know what's been eating me alive / Like a necrotizing parasite? / Like a lie
Fear of Dying
I'm not afraid of standing still / I'm just afraid of being bored / I'm not afraid of speaking my mind / I'm just afraid of being ignored
I'm not afraid of feeling and I'm not afraid of trying / I'm just afraid of losing and I am afraid of dying
Without you, yes, I do and I hope that you do too
I'm not afraid, put the gun in my hand / I'm just afraid it'll hurt like, hurt like hell
I'm not afraid of screaming and I'm not afraid of crying / I'm just afraid of forgetting and I am afraid of dying
I'm not afraid of happy endings / I'm just afraid my life won't work that way
I'm not afraid of forgiveness, I'll absolve you everything / I'm not afraid of lying, but I am afraid of dying
3.
Antéros
→ Bon lui je suis allé le cherché loin parce que je voulais rester dans mon thème mythologique. Antéros c'est à la fois le dieu de l'Amour réciproque, et celui qui punit celles et ceux qui se moquent de l'amour. Ici c'est la section lovers to enemies: beaucoup de chansons qui parlent de la mort de l'amour, de la naissance de la violence et de la haine, de la recherche de la vengeance. Quelques paroles qui m'évoquent aussi la thématique du péché, de l'oubli, du pardon (ou plutôt de son impossibilité).PARAMOUR
Daddy, don't / Make me leave this home / This is what you chose / I can't let him go
In our house, the quiet is so loud
Oh, God, you're just a child / Oh, he can be a little too invasive / And I just want to live
Bad Romance
I want your love and all your lover's revenge / You and me could write a bad romance
I want your horror, I want your design / 'Cause you're a criminal as long as you're mine
Kill or Be Killed
Cornered, I'm exhausted with fear / Our love and compassion dissolved / And demons have materialised in me / Can't fight them, they're taking control
And we've tried / So hard to be good / But the world rewards us when we're bad
Fate is driving me insane / It's forcing me to face / I must kill or be killed
I'm growing so cold and detached
So hard to spread love / But she prefers it when I assert control
Our hopes and dreams erased
Scars
Deceive me / Hurt me / Judge me
I've tried so hard to become what you wanted me to / But instead I've ended up being / Everything you wish I'm not
Antagonist
If it's a cure to the cause, then we have to get violent / I'm not into starting fires / Whoever sparked the match broke perpetual silence
Someone like (I'm the catalyst) / Someone likе (Antagonist) / Someone like (Me)
It's a fight that you know that you're gonna lose
Know what I came here for / If it ain't love, then there's only war
I'm your poltergeist, know where you're fucking hiding / Yeah, you should be frightened
Classic in the flesh, no smoke, no mirrors / I'm not your princess, I run with spearheads / I'm not your princess, no frills, I'm fearless
Snakes
My friend karma's a bitch / She's got some lessons, you'll learn 'em
Now we're enemies / You're a snake / I can see it in your face / Ahh, do you feel no shame? / Ahh, can't you see my rage?
If I see your face, don't think I'm forgiving
Mask your shade and corruption / Grinning teeth lack seduction
Know the crime you committed / I forgеt, not forgive it
Ulysse
Inscription : 13/02/2024
Messages : 23
Faceclaim : Russia (Hetalia)
Occupation : Couturier
Couleur : #bcbcf2
Playlist de Ostara en date du 18 février 2024
Image de la playlist
Un couloir jaune s'étirant à perte de vue, sol carrelé en blanc rythmé régulièrement par des carreaux plus sombres, murs carrelés également, portes fermées de chaque côté, plafonniers carrés. Des "structures" sont disposées à intervalles réguliers le long de ce couloir: je les décrirait comme des pavés droits biseautés, aux angles arrondis. Plusieurs lapins blancs gambadent dans la scène.
→ Un décor assez typique de l'esthétique espace liminal/The Backrooms, accentué par la présence des lapins blancs qui évoquent Alice au pays des merveilles. Les "structures" ne semblent pas revêtir une fonction particulière; on dirait des boîtes surdimensionnées, à taille humaine. L'image est paisible, tout en dégageant une impression de malaise, voire de léger vertige. Faut-il y voir l'impression qu'Ostara a du Bâtiment?
1.
L'Amante
Desperado
A man whose heart is hollow
I'm not tryna go against yuh / Actually, I'm goin' witcha
You need me, there ain't no leaving me behind / Never, no, no, I just want outta here, yeah / Once I'm gone, ain’t no going back
If you want, we can be runaways / Running from any sight of love
There ain't nothin' here for me anymore / But I don't wanna be alone
We've both had our hearts broke
Dear desperado / Yeah, I don't wanna be alone
Hot Gum
I hold soft flames on my tongue / And chew on them like chewing gum
There's an inferno in your mouth / I can tell by the way you smile like it burns
But he fell in love with a fevеr / "I could never leavе her, I could never keep her!" / That's what he says to the neighborhood preacher
I watch us burn and fall, the heat is ten feet tall
Wincing a smile while I’m chewing on the flame / ‘Cause I’ve never been one to ruin a game
Your hair burns, my hair burns / Your skin burns, my skin burns / Do you feel anything? No
If I tell you what I’m thinking promise, you won’t tell yourself / If you tell me what you’re thinking, I swear I won’t tell myself
martyr
Making this body your altar / Drinking it down, holy water / Romantic and it's hopeless / Deadly, your devotion / You make a beautiful martyr
Sleep puppy, I adore it / How you live to please
Got my face on your phone / Got my mark on your collar bone / Got a taste for your throne
Mary
What's the matter with that life that you lead? / Well you feel like a loner, you feel like a lonely little lamb
Can you feel anything? / Are you more than a sensitive man?
Cold-blooded, as cruel as can be / Abuse her and you'll always need
Oh, to feel Mary's loving, to feel Mary's loving, little lamb[/
From Persephone
I was not taken / Mother, I chose to leave / 'Cause I love my baby, tall, dark Hades / Lord of death is down on his knees for me
'Cause I packed my own bag, found my own way / Down into the underground
'Cause I danced with his shadows / And he has danced with mine / And the sacred blood we spilled has dried and I am fine
I'm fine / I'm fine / I'm more than fine / For I am his and he is mine
→ Beaucoup de chansons qui traitent, on pas d'amour, mais de passion: les relations qui y sont décrites sont intenses, tumultueuses, parfois violentes, il y a énormément de références à la sexualité. La question étant: avec qui Ostara a-t-elle (eu) cette relation? Car rien de tel n'est décrit dans la recherche pré-lien de son mari, et sa fiche PNJ la décrit comme romantique et fleur bleue.
2.
La Déesse
Burn Your Village
Whore, mother, sister, slut / I am the, I am the divine goddess of the smut
Take me to your leader, shackles 'round my wrists / I'll get down on my knees and prove the goddess exists
Der Himmel ist mein Zimmer (Heaven is my room)
Hot Gum
He’s on the ground, he’s on his knees, he’s a believer / He’s on the ground, he didn’t listen to the preacher
martyr
And you're looking at me like I'm your Eve / Down on your knees
Got you falling asleep, praying to me / Your new deity
Making this body your altar / Drinking it down, holy water / Romantic and it's hopeless / Deadly, your devotion / You make a beautiful martyr
Sleep puppy, I adore it / How you live to please
GODS
And they're singin' your praises / Screamin' your name out loud / One more step, you're immortal now 'cause / Once you play God, once you play God / They're gonna crumble one by one / Then we gon' ride right into the sun / Like it's the day my kingdom come / Baby, we're / Gods
I'm on my knees, pray for glory / Anyone read this underdog story? / I can't lose myself again / Help me raise this heart / Heart, unbreakable
From Persephone
I was not taken / Mother, I chose to leave / 'Cause I love my baby, tall, dark Hades / Lord of death is down on his knees for me
→ J'ai été frappé par le nombre de références au divin, au sacré: plusieurs chansons font mention de personnes s'agenouillant en signe de vénération, ce qui vient se lier avec la section du dessus. Et les paroles font état d'un plaisir manifeste à se trouver ainsi sur un pédestal, en position de domination envers quelqu'un d'entièrement dévoué et obéissant.
3.
La Sorcière
Burn Your Village
I could burn your motherfuckin' village to the ground
I could doom your lineage with one look from these eyes
You're the one who said it's justice watchin' witches drown
Touch me again and I'll cut off your hand / There are some things you'll never understand / You do not dance everyday with the fеar / Of living in headlights, the hunted, thе deer
You can slay the dragon like a motherfuckin' man / But give me three days, you'll both be eatin' from my hand
Nurse, sinner, virgin, bitch / I am the, I am the vengeful daughter of the witch
Hot Gum
Mary
Taste of a cannibal, on top of her tongue / She'll fill you with loving and drink out your blood / She’s trying to kill me
Until It Doesn’t Hurt
I wanna get into trouble / I wanna tear all my virtues down
I wanna scorn my lover / I wanna tear all her pictures down / And pour gas on the rubble / I wanna burn her to the ground
I wanna fight, I wanna bite / I wanna swallow all the light
If I can't make it right, then I won't make it worse / I'mma just sit tight until it doesn't hurt
I wanna get it but I gotta stay inside / I wanna kiss it but gotta stay inside / I gotta get my shit and fly / I wanna know but I gotta stay inside
GODS
Brief, brief, brief moment of silence / Bad girl woke up and chose violence
Fortress of Lies
→ Le feu est très présent à travers ces chansons, ainsi que la figure de la sorcière, de façon plus ou moins explicite: il est en tout cas question de rébellion, de violence, de destruction. Ça me rappelle la playlist de Laima, dans laquelle on retrouvait également ces thèmes.